ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 高知リハビリテーション学院紀要 
  2. 12巻

ローマ字学習に困難さを示す児童に対する指導プログラムの開発

https://kochireha.repo.nii.ac.jp/records/134
https://kochireha.repo.nii.ac.jp/records/134
b589aeab-5ca3-48c8-8db0-9f0a34d60033
名前 / ファイル ライセンス アクション
01-06.PDF 01-06 (591.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-11-12
タイトル
タイトル ローマ字学習に困難さを示す児童に対する指導プログラムの開発
タイトル
タイトル Development of program to assist Japanese children having difficulty learning Roman characters
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ローマ字学習,指導プログラム,ひらがな学習,ひらがな50音表
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning_Roman_characters,teaching_program,learning_Hiragana,Japanese_syllabary
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 稲田, 勤

× 稲田, 勤

WEKO 1151

稲田, 勤

Search repository
有田, 未来

× 有田, 未来

WEKO 1152

有田, 未来

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 1153
姓名 Inada, Tsutomu
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 1154
姓名 Arita, Miku
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 ローマ字学習指導プログラムのチャートおよび清音,濁音,ヘボン式の「SHI,CHI,TSU,FU,拗音の訓練シートを作成し,2症例に対して,ローマ字学習訓練を行った.結果,1症例では,全体で平均65.0%の習得率を示した.症例2では,全体で平均72.5%の習得率を示した.2症例に共通してみられたことは,ヘボン式の「SHI,CHI,TSU,FUの書き取りで弁別訓練を行ったことであった.2症例の相違は,症例1では症例2に比べ,音韻認識の強く関与するひらがな50音表の認識が弱かったため,弁別訓練,表記訓練を行う回数が多いことであった.そのため,ローマ字学習では,50音表の音韻認識の重要性が示唆される結果となった.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 We prepared a program to assist in the learning of Roman characters,consisting of a chart and worksheets for unvoiced consonants,voiced consonants,Hepburn Romanization system characters(SHI,CHI,TSU,FU),and contracted syllables.This program was used to teach two children Roman characters.Child 1 achieved an average score of 65.0%.Child 2 achieved 72.5%.Commom to both cases was the discrimination training achieved when writing the Hepburn system characters"SHI,CHI,TSU,FU".One difference between the two children was that Child 1 received training on discrimination and inscription more frequently than Child 2,because Child 1's recognition of Hiragana(closely involved in phonological awareness)on the systematic table of fifty sounds(the Japanese syllabary)was lower.This result suggests the importance of the phonological awareness of the Japanese syllabary to learning Roman characters.
書誌情報 高知リハビリテーション学院紀要
en : Journal of Kochi Rehabilitation Institute

巻 12, p. 1-5, 発行日 2011-03-31
出版者
出版者 高知リハビリテーション学院
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13455648
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:35:49.540446
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3